bezárás

Vizuális kommunikáció elméletben és gyakorlatban

A tanfolyam leginkább olyan cégek munkatársainak érdeklődésére számíthat, amelyek aktív és felelős tevékenységet folytatnak a képi kommunikáció, a reklám és marketing területén.

Bankok, multinacionális cégek folyamatosan dolgoznak együtt grafikusokkal, reklámügynökségekkel. A döntéshozatali helyzetekben azonban az esetek túlnyomó többségében a megbízó céget képviselő munkatársak speciális vizuális és technikai alapelvek ismerete hiányában kiszolgáltatottak. Számukra, mint a gyakorlai képhasználattal
napi szintem foglalkozó de mégsem vizuális szakemberek számára objektív támpontok kialakítása és a képolvasással kapcsolatos információk megszerzése fontos, eredményfokozó tényező. Mindemellett nyomdatechnikai, technológiai alapismeretek fokozottan segíthetik munkájukat projekt- vagy kampányköltségvetések hatékony
kalkulálásában. A kurzus elvégzése garantálja a résztvevőknek, hogy vizuális stratégiák felállításában aktív közreműködőként, döntéshozatali és tárgyalási helyzetekben kompetens és felelős álláspontot kialakítani képes munkatársakká váljanak.

A hazai vizuális művészeti élet elismert szaktekintélye által kidolgozott és általa vezetett elméleti és gyakorlati előadások máshol ilyen formában és összefüggésben nem elérhető tudást kínálnak. Történeti, társadalmi, filozófiai és esetenként pszichológiai példákkal alátámasztva lényeges értelmezési és értékelési szempontok képezik a vizsgálat
tárgyát. Az előadások interaktív jellegűek, amely segíti a személyes élmény beépítését és valódi, aktuális problémák megoldását az előadó segítségével. Gyakorlatok, esettanulmányok elemzése, sajátos képi metaforák és narratívák értelmezése azonnal konvertálható tudást ad a résztvevőknek az alkalmazott képi közlésben több évtizedes aktív gyakorlattal rendelkező művészprofesszor vezetésével.

A kurzus oktatója Lelkes László, Munkácsy-díjas grafikusművész, egyetemi docens.

Diplomáját a Magyar Képzőművészeti egyetemen, mester diplomáját művészeti oktatás elméletből Angliában, a University of Central England egyetemen szerezte.
A 2000-es évek óta számos nemzetközi és hazai konferencia előadója.
2013-ban az MTA hallgatói témavezetésért Pro Arte aranyéremmel jutalmazta. Az 1990-es évek óta folyamatosan alkot. Nagy számú, igen széles skálán mozgó design projekt tervezője és művészeti vezetője, számos kiemelt nemzetközi és hazai design pályázat zsűritagja és tanácsadója. A Magyar Tervezőgrafikusok és Tipográfusok Társasága elnöke, a Magyar Képző- és Iparművészek szövetsége alelnöke.

Néhány témakör a heti 2 óra rendszerességgel tartott előadások sorából:

  1. Értékrend, értékítélet, hagyományos szempontrendszerek. A modernitás hatása és ellenhatása ma.
  2. Kultúra, kreatívitás. Az alkalmazott képcsinálás társadalmi felelőssége.
  3. A képi eszköztár és az üzenet természetének viszonya az alkotó és a befogadó szempontjából.
  4. Jel és jelentés. A képi absztrakció szintjei.
  5. A „szép” és „csúnya” kérdésköre és felcserélhetősége.
  6. A médium mint technikai keret és inspirációs faktor.
  7. A bérelhető képek problematikája.
  8. Mi a rajz?
  9. Logó, embléma, arculat.
  10. A művészi rajz és a termékpromóció. Fotó vs. manualitás.
  11. Termékstratégiák.
  12. Fenntarthatóság, morális reklám és szerzői jog.
  13. Retro, divat, giccs. Mi az, ha valami kiment a divatból?
  14. Művészet és feminizmus.
  15. Kultúrák közötti (vizuális) kommunikáció
  16. Létezik recept az „érdekes” képi üzenet létrehozására?
  17. Hasonlóságok és különbségek a német, francia és brit plakátok társadalom specifikus világában.
  18. A Bauhaus hitvallása, radikalizmusa és hatása napjainkban.
  19. Mi az experimentális tipográfia? A képi társadalomkritika és a technológia háttér összefüggése.
  20. A modern és posztmodern. A 68-as fordulópont és következményei.
  21. Reklám és anti-reklám.

Ezek és ezekhez hasonló témák tárgyalása alkotja a kurzus fő tartalmát. Klasszikus előadások, szituációs gyakorlatok, interaktív beszélgetések és fiktív elméleti és gyakorlati feladatmegoldások során sajátíthatják el a jelentkezők a célzott tananyagot.

A tanfolyam helye: Magyar Képzőművészeti Egyetem, Budapest, Andrássy út 69-72.

A tanfolyam ideje:
2 szemeszter (24 x 2 óra), azaz 2018. X. 1-től  2019. V. 8-ig, hétköznap, megbeszélés szerinti időpontban.

A tanfolyam díja: 350.000,- Ft+Áfa / szemeszter. ( Részletfizetés lehetséges.)
Magyar Képzőművészeti Egyetem számlaszáma: 10032000-01426751-00000000

A tanfolyam kezdete: 2018. október 1.

Jelentkezési határidő: 2018. szeptember 15.

A tanfolyam teljesítését az egyetem által kibocsátott bizonyítvány és oklevél tanúsítja.

A kitöltött jelentkezési lapot kérjük az alábbi e-mail címre küldje vissza: barbocz.erika@mke.hu és  lelkes.laszlo@mke.hu

A jelentkezési lap letölthető (.docx)

A kurzus 10 vagy magasabb jelentkezői létszámmal indul.
Amennyiben a kurzus mégsem indul, a befizetett díjat 100%-ban visszatérítjük.