bezárás

Minőségbiztosítás

(az oldal fejlesztés alatt)

Minőségpolitikai nyilatkozat

A Magyar Képzőművészeti Egyetem Magyarország első és egyben legnagyobb múltra visszatekintő képzőművészeti egyeteme. Másfél évszázados hagyománya komoly szellemi tőke, amellyel körültekintően gazdálkodva igyekszünk felkészíteni a jövő művésznemzedékét arra, hogy otthonosan és sikeresen mozogjon a 21. század művészeti világában.

Egyetemünk legfőbb sajátossága a tradícióra épülő újítás szellemisége. A hagyományt nem meghaladni szükséges ballasztnak, hanem olyan szilárd alapzatnak tekintjük, amelyre a mindenkori jelen építkezni tud. Régi és új itt nem versenytársak tehát, hanem az egymást követő művészgenerációk tapasztalatának és tudásának szerves, egymásból táplálkozó egységét alkotják. Képzésünk arculatát a kezdetektől a mai napig meghatározza, hogy egyetemünkön lehetőség nyílik a képzőművészet klasszikus ágainak elsajátítására: festészet, szobrászat és grafika tanulására. E tradicionális szakokhoz az elmúlt évtizedek során olyan képzések csatlakoztak, amelyeket a képzőművészet terén érvényesülő új igények hívtak életre: a restaurátor, a látványtervezés, az intermédia és a képzőművészet-elméleti képzés. A kutatások eredményes, magas színvonalú végzését a doktori képzés biztosítja.

Oktatásunk bázisát hagyományosan a mesterség alapjainak ismerete jelenti, ami feltételezi a tárgyalkotói technikai eljárások mélyreható elsajátítását éppúgy, mint a képi ábrázolás reneszánsz tradíciójából levezethető anatómiai vagy térábrázolási tudást. Ennek szellemi hátterét és alapját jelenti a művészettörténeti tájékozottság. Mindez folyamatosan és természetes módon bővül az új technikai, digitális eljárások ismeretével, az önálló tanulást támogató infrastruktúra biztosításával, amelyek lehetővé teszik, hogy hallgatóink friss és innovatív módon reflektáljanak globalizált digitális világunkra. Erre a technikai-mesterségbeli alapzatra épül rá az elméleti tudás – hallgatóink megismerkednek a művészetek történeti, esztétikai, filozófiai összefüggéseivel. A kortárs művészet elvárásaihoz igazodva fontosnak tartjuk, hogy a létrejövő műalkotás átgondolt, a művészet aktuális teóriáinak kontextusában is értelmezhető legyen.

Közép-európai beágyazottságunkból ered arculatunk másik sajátos karaktere. Hagyományaink, gyűjteményeink, épületeink és az itt tanító kiváló alkotóművészek és kutatók révén egyetemünk szerves és elidegeníthetetlen része az európai hagyománynak és a magyar művészetnek. Fontosnak tartjuk, hogy hallgatóink ismerjék azt a szűkebb körű kulturális hagyományt, nemzeti identitást, aminek részeivé válnak, hiszen hivatásuk lesz műveik által a lokális művészeti szcéna továbbéltetése és gazdagítása. Ugyanakkor legalább ilyen fontosnak tartjuk, hogy felkészítsük őket a művészet nemzetközi színterére való kilépésre. Arra, hogy képesek legyenek bekapcsolódni a nemzetközi kortárs művészet diskurzusaiba és intézményrendszerébe, ily módon esélyt teremtve arra, hogy a magyar művészet nemzetközi téren is ismert és elismert legyen.

Missziónk harmadik pillére az egyetemünkön felhalmozott tudás társadalmi közvetítése. Művésztelepeink, kiállítótermeink, könyvtárunk és levéltárunk, valamint az élethosszig tartó tanulás társadalmi programjához illeszkedő tanfolyamaink és szabadegyetemeink e program jegyében működnek. Az intézményes művészképzéshez kapcsolódóan e fórumok elősegíthetik a kortárs és a régi művészet szakmai közönségének bővítését, valamint a kulturális szemléletformálást, de felvállalt szerepük az is, hogy felhívják a figyelmet kulturális örökségünk értékeire és a megőrzés fontosságára. Hiszünk abban, hogy intézményünk akkor tölti be hivatását, ha nem csak szűkebb környezetünk, de tágabb régiónk összefüggéseiben is a művészeti közélet aktív centrumaként képes működni.

A Magyar Képzőművészeti Egyetem minőségpolitikája megfelel e céloknak, keretet ad a minőségcélok kitűzéséhez és átvizsgálásához; nyilvánossá teszi a szükséges minőségközpontú alapelveket, amelyek hozzájárulnak a képzési, kutatási, vezetési tevékenységek fejlesztéséhez. Minőségirányítási elveink követik a European Standards and Guidelines (ESG) alapelveit, mind a külső(), mind a belső minőség-ellenőrzések (akkreditációs eljárások, illetve szervezeti önértékelések) során.

A minőségügyi rendszer működtetésével célunk:

  • az oktatási/képzési színvonal növelése, magas szinten tartása;
  • kutatások eredményes, magas színvonalú végzése;
  • kiemelkedő kulturális tevékenységek megvalósítása;
  • az Egyetem társadalmi kötelezettségeinek magas színvonalú ellátása;
  • az Egyetem értékeinek láthatóvá tétele;
  • nemzetközi kapcsolatok fejlesztése;
  • a működés hatékonyságának fokozása;

az egyetem partnerei (hallgatók, oktatók, kutatók, egyetemi dolgozók, a kikerülő hallgatók leendő alkalmazói, a felsőoktatással kapcsolatban álló társadalmi szervezetek, intézmények) körében az elégedettség fokozása, az igények minél teljesebb kielégítése.

Dokumentumtár:

  1. Minőségbiztosítási szabályzat
  2. Minőségbiztosítási Tanács ügyrendje
  3. Minőségfejlesztési Program 2018-2021
  4. Minőségfejlesztési Program 2019-2021
  5. Minőségfejlesztési Program teljesüléséről éves beszámoló 2019
  6. Minőségügyi Kézikönyv
  7. elemzések
    • Oktatói elégedettségmérés 2018
    • Oktatói önértékelés 2019
    • Hallgatói elégedettségmérés 2019
    • Végzős hallgatói elégedettségmérés 2019
    • Tanári óralátogatások 2019
    • OMHV 2019/20 őszi félév
    • Oktatói elégedettségmérés 2020
    • Hallgatói elégedettségmérés 2020
    • Végzős hallgatói elégedettségmérés 2020
    • Oktatói önértékelés 2020
    • Tanári óralátogatások 2020
    • OMHV 2019/20 tavasz
  8. elemzésekkérdőívek
    • elméleti előadás – tanári óralátogatás sablon
    • elméleti szeminárium – tanári óralátogatás sablon
    • műtermi gyakorlat – tanári óralátogatás sablon
    • oktatói elégedettség kérdőív 2018
    • oktatói elégedettség kérdőív 2020
    • hallgatói elégedettségi kérdőív 2019
    • hallgatói elégedettségi kérdőív 2020
    • végzős hallgatói elégedettségi kérdőív
    • oktatói munka hallgatói véleményezése kérdőív
    • gólya kérdőív
    • DPR kérdőív
    • oktatói önértékelés kérdőív 2019