Molnár Zsolt: Vörös Lombok – Red Foliage
Molnár Zsolt: Vörös Lombok – Red Foliage
Időpont: 2026. május 16. 18:00
Helyszín: Epreskert, Parthenón-Fríz terem (1063 Bp., Kmety Gy. u. 26-28.)
Megtekinthető: 2023. május 26-ig
Molnár Zsolt legújabb önálló kiállításán korábbi gyakorlatát folytatva az élővilág, az ökoszisztémák belső mechanizmusaival foglalkozik. Most bemutatásra kerülő, 2023-as sorozata a Levélperem mentén (2021) című egyéni tárlatán bemutatott munkák szerves folytatása, az ott feldolgozott problémák, témák újabb és komplexebb formai megoldásokban kibontott továbbgondolása. A művek olyan hívószavakat, fogalmakat állítanak középpontba, mint a támadás, a védekezés (a támadás mint védekezés), sérülékenység, sebezhetőség: flóra és fauna néha szinte folyamatos háborúnak ható együttélése, az önvédelem agresszivitása – az életben maradásért folytatott harc kettős természete. A művészre jellemző két- és háromdimenziót ütköztető/kibékítő és feszültségeket, ki-kibillenő egyensúlyi állapotokat megjelenítő alkotói módszerének mostani állomásán a kétdimenziós grafika térfoglalása, saját kereteit szétfeszítő terjeszkedése, a kettő egymás terébe hatolása az eddigieknél is hangsúlyosabb szerepet kap. A művész által közelebbről is vizsgált jelenségekhez kapcsolódó, már-már a felismerhetetlenségig absztrahált, de lényegüket épp ezen keresztül hangsúlyozó formák közé (mint a hernyó rágta levelek, tüskék, csápok, rágószervek) pedig ezúttal már az emberi alak is beférkőzik.
In his latest solo exhibition, Zsolt Molnár continues his previous practice of exploring the internal mechanisms of living organisms and ecosystems. His 2023 series, which can now be seen for the first time, is an organic continuation of the works presented in his solo exhibition Along the Edge of the Leaf (2021), and a further reflection of the problems and themes dealt with there, unfolded in new and more complex formal solutions. The works focus on vocabulary and concepts such as attack, defence (attack as defence), vulnerability: the coexistence of flora and fauna that sometimes seems almost like a continuous war, the aggressiveness of self-defence – the dual nature of the struggle for survival. In this stage of his creative method, which is typical of the artist in that it collides/reconciles two and three dimensions and displays tensions and tipping points of equilibrium, the two-dimensional graphic's occupation of space, its expansion beyond its own limits, the interpenetration of the two into each other's space, plays an even more prominent role than before. The forms (such as the caterpillar's chewing leaves, spines, tentacles, chewing organs), which are related to the phenomena the artist is investigating more closely and are abstracted almost beyond recognition, but which emphasise their essence through this very fact, now include the human figure.